Naar overzicht
aug

Vanaf  4 augustus tot en met 10 september is in de Sint Jacobskerk in Vlissingen een expositie te zien zijn van een dertigtal aquarellen over het Bijbelboek Openbaringen van kunstenares Jopie Minnaard-Verheijke .

Elke vrijdag en zaterdagmiddag is de kerk van 13.30 tot 16.30 uur open voor publiek en is ook de tentoonstelling te bezichtigen.

De dertig illustraties bij Openbaringen vormden de basis voor  het boek ‘Openbaringen in beeld’, een vertaling van het Bijbelboek Openbaring in het dialect van Zuid-Beveland. Het boek is vertaald en uitgegeven door ’t Kerkje van Ellesdiek, in samenwerking met Uitgeverij Het Paard van Troje In deze ‘Biebel in ’t Zeêuws’ staat ook de Nederlandse tekst afgedrukt. Het boek is tijdens de expositie in de kerk verkrijgbaar.

Het grootste deel van het laatste Bijbelboek Openbaring bestaat uit visioenen waarin Jezus aan Johannes laat zien wat er in de toekomst gebeuren gaat. Het boek is bedoeld om gelovigen een hart onder de riem te steken en hen op te roepen om stand te houden in de vervolgingen. Tijdens de kerkdiensten op zondag 6 en 13 augustus gaan de voorgangers in op de betekenis van het boek Openbaringen. Daarbij zal gebruik gemaakt worden van enkele afbeeldingen uit de tentoonstelling.