Naar overzicht
dec

De Sint Jacobskerk van dinsdag 21 tot en met vrijdag 24 december elke dag geopend van 10.00 tot 16.00 uur. Bezoekers worden ontvangen met een kop koffie, thee of warme chocolademelk. Er is in de grote kerk voldoende plaats voor ontmoeting op anderhalve meter! Daarnaast is er van alles te beleven. Iedereen is hartelijk welkom.
Natuurlijk is er een grote kerstboom te bewonderen. Op sterren kunnen persoonlijke wensen geschreven worden en deze krijgen vervolgens een speciaal plekje in de boom. Ook kan in de stiltekapel een kaars aangestoken worden voor een dierbare.
Gedurende de openingsdagen zal met regelmaat muziek in de kerk te horen zijn: orgel, gitaar, viool er wordt een afwisselend muziekprogramma in kerststijl geboden.
Met de expositie “Lichtpuntjes” laten amateur fotografen zien hoe licht doorbreekt en ons kan verrassen. Beelden die passen bij de dagen voor kerst.
In een van de nissen is een kleine tentoonstelling van kerststallen te zien en er is een hoek waar jong en oud kerstengeltjes, kerstkaarten of andere versieringen kunnen maken om in de boom te hangen of mee te nemen naar huis.
Elke dag wordt om 12 uur een kort middaggebed gehouden. Een moment van bezinning, stilte en muziek op het midden van de dag.
Zo wil de Sint Jacobskerk in de donkere dagen voor kerst een lichtpunt zijn in het hart van de stad. U bent van harte welkom, de toegang is gratis.