Naar overzicht
feb
Collectes vandaag: Werelddiaconaat (KIA) en Ouderenpastoraat

Klik op deze link voor het volgen van de online kerkdienst

Informatie over de collecte voor het Werelddiaconaat:

Overal in West Papoea zijn vrouwen actief betrokken bij de ontwikkeling van hun land en volk. Dat is hard nodig maar niet vanzelfsprekend in een maatschappij, waar vrouwen traditioneel voorbestemd zijn tot een leven binnenshuis. Ze zijn nauwelijks opgeleid, daarom leidt het vormingscentrum P3W hen op. Zodat ze vol zelfvertrouwen kunnen bouwen aan kerk en samenleving.

Tijdens de corona-crisis zijn de vrouwen mondkapjes gaan naaien, omdat andere werkzaamheden niet of beperkter door konden gaan. Daarnaast hebben ze een distributiesysteem opgezet voor groente. Door met een vrachtwagentje buiten de stad de producten in te kopen, hoeven die vrouwen nu niet zelf naar de markt om hun groenten te verkopen. Besmetting met Covid is daardoor minder groot. Door het distributiesysteem worden ook ouderen en een aantal organisaties van de kerk van groenten voorzien. Ook zij hebben daardoor minder kans op besmetting.

De werelddiaconaatcollecte van 7 februari is bestemd voor dit project.