Naar overzicht
nov

De Sint Jacobskerk opent, op de landelijke Lichtjesdag, woensdag 2 november, haar deuren. Dat doet ze voor iedereen die een kaarsje wil branden voor de mensen die worden gemist. Er is tijd en ruimte om stil te staan bij de overledenen, of ze nu recent of langer geleden zijn gestorven. Zo  willen we iedereen een hart onder de riem steken: je bent niet alleen. In de kerk kun je ook de naam van de overledene op een steen schrijven en die op een veilige plek in de kerk neerleggen. Je kunt even stil zijn en voor wie dat wil is er ook  ruimte voor een gesprek.

Vier keer tijdens deze middag is er een kort moment waarin een mooi gedicht of een mooie gedachte wordt uitgesproken omlijst met muziek. Dit gebeurt om 14.00 uur, 15.00 uur, 16.00 uur en 17.00 uur.

De lichtjesdag in de Sint Jacobskerk wordt georganiseerd door de Raad van Kerken en door uitvaartondernemers Monuta Adrienne Klein en Overtoom-Groen.

Iedereen is van harte welkom om binnen te lopen en stil te staan bij de lieve mensen die in het hart worden meegedragen. De deuren zijn open van 13.00 uur- 18.00 uur.