Naar overzicht
mei

Op maandag 29 mei, tweede Pinksterdag, staan de deuren van de Sint Jacobskerk, Oude Markt 2 in Vlissingen open voor iedereen die eens een kijkje wil komen nemen of een kaarsje wil branden.

De landelijke Open Kerkendag staat dit jaar in het teken van het kerkinterieur. Het Nederlandse landschap staat bekend om de torenspitsen en kerken, maar wat schuilt er nu precies achter deze stenen façades? In de Nederlandse kerken is zóveel kunst en erfgoed te zien, dat je zonder overdrijving van musea kunt spreken. Om daar iets van mee te krijgen, om dat te zien en te ervaren, moet je wel een keer naar binnen gaan. Dat is de uitnodiging van Open Kerkendag. Kom binnen en verbaas je over al dat moois van eeuwen en geniet van diverse activiteiten.

De dag begint in de Sint Jacobskerk met een Pinksterbrunch van 12.00 tot 13.00 uur. Samen aan tafel om niet alleen aan tafel te hoeven zitten, of aanschuiven omdat het leuk is eens wat andere mensen te ontmoeten! Iedereen is hartelijk welkom bij deze Vlissingse Pinksterbrunch. De maaltijd is gratis, een vrijwillige bijdrage is welkom! Omdat we willen weten voor hoeveel mensen we een brunch moeten verzorgen is aanmelden noodzakelijk. Stuur een mailtje naar scriba@pkn-vlissingen.nl, meld aan in De Herberg of bel 06 27073657 .

Na de brunch is  de kerk vanaf 13.30 tot 17.00 uur open voor bezichtiging.